Wednesday 4 November 2009

Pillanatképek a Gangesz parti Rishikesből

A szent emberek gyakran ilyens színes szerkóba bújva mászkálnak az utcán, mormognak, imádkoznak, pénzt kérnek a fotózásért és csúnyákat mondanak ha az ember nem ad pénzt (azt hogy mit mondanak nem értem, de remélem nem valami hosszú távon ható rossz kívánságot).

Egyébként ezen sokszor gondolkodtam, hogy mi van ha valaki elátkoz (igen, lehet röhögni) vagy ilyesmi, de aztán közelebbről megismerkedtem a karmával, és kiderült, hogy ha rosszat mondasz valakire, akkor az rád fog visszahatni - ezért aztán nincs mit féljek, mert én kifejezetten tartózkodom attól, hogy rosszat mondjak bárkire.


Az emberek ott fürdenek a Gangeszben, ahol csak érik (elvégre a Szent Folyó minden szakaszán szent...), ezek az emberek például a híd alatt mártóznak meg hogy lemossák bűneiket:



Az indiai szent művészet valahogy kicsit olyan érzést kelt bennem, mint a nagyváradi piacon a sok színes műanyag kínai szobor. Eleinte zavarta a szememet a sok műcucc (művirág, műszobor), de mostmár ehhez is hozzászoktam.



Klasszikus rishikesi látkép: híd a gangeszen és sokemeletes Shiva templom:


Kicsit mediterrán beütése van a térnek, a színek és az anyagok olyan hangulatot keltenek, mintha egy kis görög faluban nyaralnánk:


Szent csavargók forever:


Az ashramban mindenkit egyformán szívesen látnak, akárhová le lehet ülni meditálni és imádkozni, netán naplót írni (?):

No comments: