Wednesday 11 November 2009

A pénzért jöttem Indiába dolgozni?

Nem. Evidens. De akkor miért? Ittlétem alatt ezt a kérdést legalább ugyanannyian feltették, mint azt a kérdést, hogy "mi a nevem" "melyik országból jöttem" vagy "mit gondolok Indiáról".

Elejét veszem a találgatásnak, a fizetésem nem számottevő Európai viszonylatokban, de itt meg lehet belőle élni, és - a többi gyakornok fizetéséhez képest - egész magas. Hogy miért azt nem tudom pontosan, de örülök neki (azt hiszem azért mert a cég prémium márka).

Errefelé nem hogy szokás pénzről beszélni, de azon sem kell meglepődni, hogyha valaki, akit az ember tíz perce ismer és összesen három mondatot beszélt vele megkérdezi, hogy és mennyi a fizetése. Az emberek nyitottan beszélnek erről, és hasonló nyíltságot feltételeznek a sokkal diszkrétebb európai testvérekről is. Eleinte nehezemre esett számokban beszélni, de mostmár beleszoktam (eleinte nehezemre esett az égvilágon mindenre alkudni, de már abba is belejöttem, olyannyira, hogy a múltkor reflexből megpróbáltam a buszjegyre alkudni, pedig azt azért még itt sem szokás; ki tudja, hazamegyek, aztán a Tescóban is alkudozni fogok a cuccokért).

Visszatérve az eredeti kérdésre, hogy miért jöttem Indiába, a válasz elég egyszerű, sokminden összejött egyszerre, és jó helyen voltam jó időben. Általában az alábbi lista valamelyik vagy összes elemét szoktam felsorolni:

1. Kiváncsiság, hogy milyen lehet India, az emberek, az ételek, a helyek (sablonválasz)
2. Kalandvágy (sablonválasz)
3. Szerettem volna tudni mire vagyok képes, hol a határ ahol már nem vagyok képes megállni a helyem és sírva megyek haza (szerencsére ezt még nem értem el)
4. Sokkal profánabb okok is vannak, mert Ázsiába sokkal több lehetőség volt mint nyugati országokba - itt kevésbé vágta hátba a cégeket a gazdasági válság
5. Amikor gyakornoki programokat nézegettem, akkor a két szempont az volt, hogy a munka amit végezni kell és az ország amiben végezni kell egyformán érdekeljen, hogyha az egyikkel baj van akkor a másik kárpótoljon
6. Akkor még nem gondoltam, de most úgy érzem van benne sorsszerűség, azt meg nem nagyon lehet magyarázni

Természetesen a fenti listát szinte bármelyik ázsiai országra rá lehet húzni, úgyhogy az igazi választ még keresem, mint ahogy azt is még keresem, hogy honnan van bennünk az erő ami az úton végigvisz... A válasz lassan alakul.

No comments: