Tuesday 1 September 2009

Tetkó, orrbavaló, miegymás

Vasárnap lementünk a piacra enni, és elsétáltunk egy fickó mellett, aki egy kisszéken ült és lányok kezét festette hennával. Hirtelen felindulásból leültem és megfestette az én kezemet is. Kb. három-négy percet vett igénybe a dolog, nagyon gyakorolt mozdultokkal sitty-sutty felkente a masszát, fizettem, és onnantól fogva szenvedés volt az estém, mert hagyni kellett megszáradni a cuccot, és ezért nem használhattam a bal kezem semmire. A tusolás nagyon érdekes volt, szinte mindent meg tudtam mosni jobb kézzel, kivéve a jobb hónajamat :-) ez akkor nagyon vicces volt, most így leírva már nem annyira, de whatever.

Az első képen a henna még szárad a kezemen, a második már a kész mű, és nem jön le mosással (legalábbis nem néhány mosással).




UI: Tudom, hogy a karkötő nem illik a képbe, de szinte mindig hordom, ezért most sem vettem le.

Már nagyon régóta nézegetem az orrbavaló kis ékszereket, és szerettem volna egyet, de egyrészt nem akarom hogy egy lyuk legyen az orromon, másrészt meg paranoias vagyok az itteni ilyen lyukaszto helyekkel kapcsolatban, mert nem akarok semmit elkapni, ezért aztán fel sem merül a lyukasztás gondolata.

De vettem egy mágneses orrbavaló ékszert, csak a feeling kedvéért, de furcsa módon így még jobban megnéznek a faluban, mint eddig, vajon jelent valamit az orrékszer?

Egy adag hennát is vettem, amivel testre lehet festeni, ilyen kis tubusban van már elkészítve, tehát csak le kell venni a kupakot, és mehet is a festegetés. Az a baj, hogy ha elszúrom, akkor elég sokáig nem kopik le, ezért aztán óvatosan fogok próbálkozni, talán a talpammal...

9 comments:

Anonymous said...

hm...hat ez irto szep :) es hihetetlen, hogy ennyire rovid ido alatt el tudjak kesziteni. puszi, borso

Unknown said...

Gyönyörű!! Én is akarok ilyet! Tanuld meg lécci, hogy kell csinálni. :)

rena said...

Helloka! Nem tudom, milyen hennat vettel, de ha kivitelezheto, adnek egy tippet! Gondolom voroshenna, aminek fokozhatod a tartossagat, ha hibiszkuszos teaban hagyod allni. Felteve, hogy odakinn van hibiszkuszos tea, es felteve, hogy porbol keszult hennaval van dolgod. Ha megsem, akkor irtam egy folosleges bejegyzest, de azert csak elkuldom. :)

Rekuc said...

@Orsolya
délutánonként kiülök majd a piacra a testfestős csávók mellé tanoncnak, és ellesem a szakmát. egy-két év alatt tuti belejönnék :-) de mindenesetre nagyon örülök hogy önkéntesnek ajánlod magad az otthoni próbálgatáshoz, nem fogod megbánni, te leszel az első próbaalanyom akin kipróbálom a tehetségem :-)

@rena
asszem porból van, de mivel tubusban van és folyékony állaga van, ezért ebben már nem lehetek biztos, és az eladónak gőze sem volt hogy mit próbálok kérdezni, úgyhogy ez ennyiben maradt. A hibiszkuszos teáról nem tudok, lehet hogy van, de nem értem pontosan, hogy mit hagyjak benne állni? A megfestett kezemet, vagy magát a hennát? :-) azért köszi a tippet, a következőnél megfogadom!

rena said...

Nna akkor most megprobalok erthetoen fogalmazni :) Tehat. Az altalam ismert hennak zold szinu por allagu keszitmenyek, amiket kis vizzel fel kell higitani, majd allni hagyni jo par oraig (lehetoleg hutoben), de akar egy napig is. En hajra szoktam kenni a masszat (iszapszeru allaga kell, hogy legyen), es 8-10 orat kell rajtahagyni a festeket ez esetben a hajon (vagy a kezen vagy akarhol). Hibiszkuszba akkor lehet aztatni, mikor elkeszult az iszapos massza, hozzaotjuk a teat, es ugy hagyjuk allni festes elott.

Nagyon szep lett a kezed, az egyeni festeshez sok sikert kivanok :) Nekem eddig meg mindig nagytakaritas kovette a hennas akcioimat :)

Udv, Reni

Ithilia said...

Kedves Réka!


Egy ideje én is olvasom indiai kalandjaid élvezetes beszámolóit, de csak most szántam rá magam, hogy kommenteljek is.
Nem vagyok valami szakértő a témában, de valami hasonló dologra gondoltam az orrékszerrel kapcsolatban, mint amit az egyik oldalon találtam: "A divatos testékszerek közül például a lábujjgyűrű Indiában a férjes asszony jele, az orrékszert pedig a lány az első menstruációja után kapja, jelezve, hogy teljes értékű nő lett, és eladósorba került." :)))

Rekuc said...

@rena: az egyeni festessel talan egy lehelletnyit mellenyultam, majd beszamolok reszletesen :-) egyelore azt hiszem hogy nem fogok probalkozni a festegetessel publikus helyeken (kezfej, kar, stb.) hanem tokelyre fejlesztem a technikat a combomon meg a hasamon, ahol mindegy hogy nez ki, aztan amikor profi leszek akkor rittyentek egyet-kettot a karomra is :-) amugy te hol laksz most?

Rekuc said...

@Ithilia: kedves toled hogy olvasod a blogom, en is beleolvastam a tiedbe rena-n keresztul :-) Keep up the good work! Amugy az orrkarikaval kapcsolatban en is ugyanerre jutottam, de vegulis en mar tul vagyok az elso menstruacion, ugyhogy ha viselnem az orrkarikat nem allitanek valotlant :-D ja, es a labujjgyuruvel meg egy HSBC reklamban talalkoztam, csak nem talalom a linket, az volt a lenyege, hogy Europaban a gyuru a gyurusujjon azt jelenti, hogy valaki hazas, Indiaban meg a gyuru a labujjon jelenti ugyanazt!

rena said...

Sziasztok! Hat en nagyon jot mosolyogtam Ithilia bejegyzesen! :)
En meg annyival tudom ezt a mi-hol-mit-jelent dolgot kiegesziteni, hogy Libiaban ha a bal labadon van tetovalas, akkor az jelzi , hogy ferjnel vagy.

Hennaval kapcsolatban van egy trukk, amit az arab lanyok szoktak hasznalni (csaladi recept XD). Szoval fogsz egy vekony madzagot es beaztatod a hennaba. Ezutan feltekered az ujjadra/kezedre/labodra - ahogy tetszik (tok jo indamintakat lehet vele csinalni), es ugyesen betekered egy semleges faslival vagy valamivel, ami mar nem kell, szoval azt ratekered, es ugy hagyod ejszakara. Reggel leveszed, es tadammm! kesz az indamintazat!!!

Most hogy igy elmeseltem, meg is jott a kedvem a pepecseleshez, ugyhogy neki is allok :)

Nem is tudtam egyebkent, hogy beleolvastal az en blogomba is... :) En most Magyarorszagon lakom a szuleimnel (Kiskunlachazan) es varom, hogy indulhassak vegre Kuwaitba - ez elvileg egy honapon belul megtortenik.

Az orrekszerrel kapcs meg annyit: ha hordod, akkor egy szavad nem lehet, ha mindenki felesegul akar venni!!!!!!! :) :) :)