Tuesday 13 October 2009

Agra

Az Agrában tett kis kirándulás nagyon kellemes volt, egyrészt mert ugye ott van a Taj Mahal, másrészt pedig azért, mert maga a város nincs elturistásodva és sok betekintést nyertem a helyiek életébe (plusz lett egy új henna festés a kezemre, de erről később).

Maga a város semmiféle rendezettségre nem utal, összevissza és átláthatatlan utcák, kis sikátorok, rengetek kocsi, riksa, tehén, busz, és sok sok ember.

A vár nagyon impozáns, nagyon szép, természetesen ennek megfelelően sok turista látogat el oda is. Lássuk miről is van itt szó tulajdonképpen, képekben.

A csipkézett (?) minta a boltíveken nagyon sok helyen jelen van, kb. száz ilyen fotót készítettem mert nagyon tetszik:


A várban az épületek nagy része valamilyen mintázattal van díszítve, mint például ez:



A vár belső részében sok különálló épület, udvar, kertecske van, ahol jókat lehet csatangolni:



Amerre a nyilak mutatnak, arra megyek tovább:






Ez a fajta virágmotívum nagyon sok épületen visszaköszön Delhiben is, Agrában is (mármint vallásos épületeken, templomokon):



Ezt a képet amikor megláttam az jutott eszembe, hogy milyen szomorú lehet, amikor valakinek az életéből sok sok betű hiányzik:


Templomocska az agrai vár belsejében és egy csapat iskolásfiú, akikkel aztán közös csoportképet is készítettem. Mint utóbb kiderült, osztálykiránduláson vannak, és minden évben eljönnek megnézni a Taj Mahalt:


Agrai vár - egy tipikus fényképezkedős hely:


Nem tudtam megjegyezni a nevét, de az ő szobra őrzi a vár bejáratát:



Rövid időre beálltam riksa sofőrnek, azt hiszem feküdne nekem ez a meló:


Mindörökké tehén:


Hercegnő-riksa - az egyetlen ilyen színes, csillivilli riksa amit láttam eddig egész Indiában:


A bicó-riksa aki lazán veszi az életet:



Az utcai fodrászat egy nagyon gyakori biznisz errefelé, kis befektetés, egy szék, egy tükör és néhány olló meg fésű; nincsenek víz és egyéb költségek, és 5-10 rúpiáért az ember jó kis sérót vágathat magának:



Az utcakaja egy külön fejezet, megszámlálhatatlanul sok ilyen árus van, és rengeteg olajban sütügetés:


Az agrai vár fő épülete:


Annak ellenére, hogy Agra ugye a világ egyik csodájának ad otthont, nem európaiasodott (amerikaiasodott, nyugatiasodott) el egyáltalán, sőt, ugyanolyan kaotikus maradt, mint száz évvel ezelőtt. A vonat állomás kicsit lepukkant, a vendéglők nem puccosak, a piac zajos és szintén kicsit kaotikus, úgyhogy ha valaki kiváncsi India másik arcára, vesse bele magát Agra felfedezésébe, és olyasmikre bukkanhat, amire nem is számít...

No comments: