Friday 2 October 2009

Helyzetjelentés félútról

Tegnapelőtt ránéztem a naptárra, és azt írta, hogy Október, és hirtelen meglepődtem, hogy mennyire eltelt az idő azóta, mióta Augusztust írt a naptár Hirtelen belém ötlött, hogy milyen régen volt az amikor a ruháimat géppel mostam, a vizet a csapból ittam, és egy kis nagyváradi kávéház teraszán arról próbáltam valakit meggyőzni, hogy India nagyon különleges hely és hogy jó lesz nekem itt.

Jó lett nekem itt.

És akkor lássuk a profán dolgokat, nagyon tömören. A kaja ugyanolyan jó, az utazás ugyanolyan nehéz, az emberek ugyanolyan kedvesek, az idő egy kicsivel hűvösebb (vagy inkább kevésbé fullasztóan meleg), és a munka is ugyanolyan érdekes mint volt.

Mi változott?

Egyet ragadnék ki. Eddig sem voltam nagyon helyhez kötött, de mióta itt vagyok, az emberek hozzá(m)állása és felfogása miatt sokkal flexibilisebb lettem. Le kell tegyek egy vizsgát ami az egyetemhez fog kelleni, de mire regisztraltam volna, beteltek a helyek Delhiben. A legközelebbi tesztközpont Pakisztánban van (ez ugy kihúzva mert nincs vízumom), a következő legközelebbi pedig Mumbaiban van. Úgyhogy Mumbaiba megyek vizsgázni - ez egy 24 órás vonatozást jelent. De az itteniek egy percig sem gondolkodnának hogy mit csináljanak, hiszen ha le kell tenni a vizsgát, akkor nincs mese. Úgyhogy tegnap regisztráltam, megvettem a vonatjegyet, December 1.-én utazom Mumbaiba...

3 comments:

Unknown said...

Mumbai olyan, mint London... Nincsenenk tehenek, kéregetők és biciklis taxik. Van viszont Victoria station, mini Big-Ben és rengeteg üzletember. Ajánlom a Leopold Café-t, minden külföldi oda jár. puszil öreganyád

Unknown said...

Tolmácsolom Zoli hozzászólását: "Ha a menetrendszerinti idő 24 óra, akkor valójában 36, feltéve, ha aznap elindul a vonat, mint mikorra ki van írva". Erre megállapítottam, hogy akkor minimum 2, de inkább 3 nappal előbb kéne elindulni. Erre ő: "Ha tutira akar menni, inkább 1 hét. Én vonatoztam Indiában!" :D

Rekuc said...

@Edit: hát erre kiváncsi leszek nagyon... Leopold Café? Hát biztos kipróbálom, de hogy őszinte legyek kicsit tartózkodom az olyan helyektől, ahová minden külföldi jár. Egyrészt biztonságosabban a kis helyi lokálok (gondolom), másrészt pedig a nem felkapott helyeket lehet igazán belelátni a helyiek életébe (meg néha hasmenést összeszedni, de hát na).

@Orsolya: üdv. Zolinak! Arra számítok, hogy 24 óra vonatozás olyan szinten lesz kimerítő, hogy ha még rá kell húzzak tizenkettőt, akkor azt már ilyen álmos zsibbadtságban fogom végigbóbiskolni...
Ja, és egy héttel előtte indulok :-) November 30-án délután indulok, és a vizsga 8án lesz. Tényleg biztosra akarok menni!