Sunday 4 October 2009

Rohtang Pass

Az egyik legszebb hegy ahol valaha jártam, és egyben a legmagasabb pont ahol (eddig) jártam. A túrát megelőző nap egy tibeti helyen ebédeltünk, én egy kislavór méretű hagyományos tibeti levest nyomtam be, aminek a tetején egy nagy tükör-tojás féleség volt, ettől aztán teljesen kiborult a gyomrom (szó szerint) és még aznap este sugárban kihánytam a levest tojásostól kanalastól. Ezzel megalapoztam a másnapi túra hangulatát, legalábbis saját magamnak.

Reggel 6kor jött értünk a taxi a hotelbe, nagyon álmosan bemásztam, majd egy órán át csak szuszogtam és imádkoztam hogy ne kelljen megállni hányni, mert olyan utakon mentünk, hogy féltem hogy ha egyszer megállunk, akkor többet nem fogunk tudni elindulni, vagy meg kell toljuk a kocsit, vagy valami hasonló McGuyver stílusú trükköt kell majd bevetni. De nem, az első óra átvészelése után kevésbé szédültem, a hányinger alábbhagyott, úgyhogy felcsillant a remény hogy mégis megmaradok.

Mit tudtam én még akkor hogy mi vár rám az út további szakaszán (gyenge gyomrúaknak spoiler: végül nem került sor több hányásra). Azt hiszem az útviszonyokat hosszasan nem ecsetelném, kicsit olyan volt mint Adony és Keserű között a földút, csak ez 2-3 ezer méter magasan, és szembejövő kamionokkal megtarkítva. Mit mondjak még, ötven kilométer volt a távolság, és majdnem három órába telt az út.


Se védőkorlát, se sávok:




De a látvány minden rázkódást és zúzódást megért, lélegzetelállítóan szép volt a táj. Részben az előző napi tojásos kalandoknak, részben pedig a nagyon magas levegőnek köszönhetően az autó elhagyása után kicsit tántorogva vágtam neki a domboldalnak, és nagyon furcsa volt, de rengetegszer meg kellett álljak levegőt venni, szabályosan éreztem hogy ritka a levegő és hogy fulladozom.

No de mégegyszer elmondanám, hogy a látvány mindenért kárpótolt!

Útközben felfelé megálltunk egy pici kajálda féleségben, valami falufélében, a színek már itt lenyűgöztek! A ima zászlók itt is nagyon sok helyen ki voltak függesztve, és a hegyek olyan magasnak tűntek, az ég olyan közelinek, hogy az ember mágikusnak látja a zászlók táncát a szélben, és tényleg elhiszi, hogy az imák és az álmok ezeken keresztül eljutnak az univerzumba.



A hegy tetején még megültem egy öszvért (lónak tűnik, de nem az), barátságot kötöttem a helyi lovasemberekkel, benyomtam egy sült kukoricát az útszéléről, majd lefelé vettük utunkat. Útközben dugóba keveredtünk 3000 méter magasan, ezért a hazafele út ugyanolyan hosszú volt, mint az odafele út.

Az öszvér:



A kukoricás fiú:



A dugóban való ücsörgést senki nem bírja jól, ezért volt aki inkább kiült az útszélére és a fényképezőgépemnek pózolt:



Elmerülve a beszélgetésben:



Kamionok a hegyekben:

Az első képen az út meglepően jó, mert épp újonnan építették, gyakrolatilag folyamatosan zajlik az útépítés, de lassan halad, és ezért kevés a látszatja.




















Az autó ami felvitt minket a hegyekbe - voltak pillanatok amikor azt hittem, hogy darabokra fog csattani és a legértékesebb darabjait a hátizsákunkban visszük haza!




11 comments:

gashicsavargo said...

Lenyűgöző minden esetre...nemcsak a mostani képek, de maga a kaland...annyit mondj meg légyszives, hogy milyen keretek közt jutottál ki Indiába...Én tervezek egy nyári internshipet Sri Lankába és valószínűleg Indiába is átugornék...Előre is kösz és so új kalandot

Rekuc said...

Köszönöm szépen a pozitív hozzászólást! Indiába az AIESEC-el jöttem, ha részletek érdekelnek szívesen megírom emailben (nagyzreka@gmail.com).
Sok új kalandot? Hát, én próbálom nem kihívni a sorsot magam ellen, de azt kell hogy mondjam Indiában nem nagyon lehet megúszni kalandok nélkül. De valahogy úgy vagyok vele mint a halpiaccal: hozzáállás kérdése az egész. Ha kimegyek a halpiacra, és büdös van, és fanyalgok. Megpróbálom befogni az orrom, de a szag beszivárog, meg hát ha egy kézzel befogom az orrom, akkor egy kezem mindig foglalt. Aztán egy nap kimegyek a halpiacra, és ahelyett hogy befognám az orrom, veszek egy nagyon mély levegőt. Egy idő után az orrom megszokja, és már nem fulladozok.
Na, ezzel csak azt akartam mondani, hogy én már vettem egy mély levegőt Indiából, jöhetnek a további kalandok :-)

Anonymous said...

az utolsó tíz képet elnézve ez egy úgynevezett "windows wallpapers" túra volt...

Ithilia said...

Csodaszép megint csak! Már múltkor írtam, hogy szeretnék pár háttérképet, most eszembe is jutott, hogy írjak e-mail címet (szelendiel@gmail.com), hogy a Picasáról letölthessem. Az utolsó képeket nézve én úgy éreztem magam, mintha egy mesébe csöppentem volna. Gyönyörűek a hegyek!

Rekuc said...

Ithilia, most elutazom 6 napra, de amikor hazajövök, akkor elintézem és írok e-mailt! :-)

zsolt.ro said...

Nagyon jo, nagyon elvezem. :)

Rekuc said...

zs: köszi szépen :-)

farsiris said...

Bámulatos tájak, itt tényleg közel érzi magát az ember az éghez,

Rekuc said...

@Tímea: Az égről jut eszembe, hogy arrafelé nagyon nagyon nagyon kék volt, kicsit olyan kék mint nyáron a vidéki mezőkön, de talán még annál is kékebb...

alberto said...

Kedves Réka!
Öröm olvasni ezt a blogot, mely által úgy ismerheti meg az emberfia India egy szeletét, hogy a szobából a lábát sem kell kitennie.Ez a út a hágóig és vissza nagyon megfogott.Bár egy kicsit nehezen, de a Google Earth-on sikerült beazonosítani a helyet, mely szerint közel 4000 méterrel közelebb voltál a menyországhoz, mint mi.http://www.panoramio.com/photo/97061 . Ha ilyen szép helyeken jársz ha lehetőséged lesz add meg kérlek a koordinátákat is, mert akkor könnyen beazonosítható, hogy merre jártál. Akár nyithatnál egy oldalt a panoramio-on.

Rekuc said...

@alberto: Köszi szépen a tippet, amint lesz egy kis időm mindenképpen utánanézek a Panoramio-s regisztrálásnak, nagyon érdekesen hangzik! :-)