Tuesday 20 October 2009

Henna realoaded

Bele vagyok szeretve a hennába, ezért nemrég a második kézfestést is megejtettem. Ezúttal a minta más, de a fickók ugyanolyan lenyűgözően gyorsan dolgoznak. A tetkót Agra egyik piacán szereztem, és mire kész lett (3 perc) egy kisebb auditor csapalt gyűlt körénk, nagy hozzáértéssel nézték a készülő művet, miközben maga a Művész a kis tubusból serényen nyomkodta ki a zöldes-barnás pépet.


A két auditor csávó egyébként más szerepeket is betölt a bizniszben, például ők a kasszások, a marketinges és PR munkatársak, valamint a tolmácsok is, mert a Művész nem nagyon beszéli az angolt.

Az időzítés nem volt az igazi, mert a tetkó után mentünk ebédelni, amit fél kézzel csináltam végig, beleértve a vécézést, kézmosást, és magát a táplálkozási műveletet egyaránt. Majd a Taj Mahal felé vettük utunkat, ahol szintén akadályokba ütköztem, úgy mint fényképezőgéppel egy kézzel zúmolni (ezt hogy modnják magyarul?), a beállításokat elrendezni, satöbbi. De szerencsére másfél óra alatt megszáradt és darabokban lepotyogott a henna, és a helyén maradt a szépséges eredmény, ez:


A kézre vagy testre festett henna egyébként sokmindent jelöl, mondjuk a magamfajta turistáknál csak annyit, hogy "jé de cuccos, nekem is kell", de a helyi lányok például esküvű napján nem csak a kezüket, hanem a lábukat, a karjukat, gyakran a testük más helyeit is befestetik. Egyéb fesztiválok és ünnepségek előtt is gyakran megfestetik a kezüket, lábukat, és egyébként azért pont ezeket, mert itt a bőr sok keratint tartalmaz, és a minta színe besötétül.

Egyébként a henna tetoválás nem a helyes kifejezés, mert valójában nem tetoválás, csak festés. Az igazi neve a cuccnak Mehndi, csak ezt nehezebb kommunikálni.

Dusherra után találkoztam néhány fiatal asszonnyal, akiknek nagyon szép Mehndijük volt, ezért meg is örökítettem őket, hátha majd otthon valaki vállalkozik hogy modellem legyen és valami hasonlót produkáljak a kezére:



No comments: