Tuesday 25 August 2009

Amritsar

Amritsar gyönyörű volt! Az egyik legszebb hely, ahol valaha jártam, a hangulata lenyűgöző, az épületek, az emberek, minden nagyon nagyon szép volt.

Éjjel, az esküvő után indultunk, echte indiai busszal, aminek az ablakaitól elkezdve a kerekeiig mindene zörög, zötyög, ráz, kicsit emlékeztet a régi régi otthoni buszokra. Amikor felszálltunk, még kevesen voltunk, aztán elszenderedtem, és amikor felébredtem, mindenhol emberek voltak, ültek, álltak, a székeken, a lépcsőkön, a székek között. Szerencsére én az ablaknál ültem, és a mellettem levő széken csak ketten ültek, úgyhogy okés volt.

Miután megérkeztünk (5 órás út után) azonnal a templom felé vettük az utunkat, nagyon türelmetlen voltam, mert láttam képen, és nagyon tetszett, de ez még sokkal szebb volt, mint amire számítottam. A cipőnket természetesen le kellett tenni, és kicsit aggódtam, hogy valaki lenyúlja, de nem, megvolt amikor órák múlva kijöttünk. A lábunkat is meg kellet mosni mielőtt beléptünk a templom területére, de erre nagyon nehezen vettem rá magam, mert előttem aznap már ezren megmosták a lábukat ugyanabban a vízben. Volt egy lyuk ahol folyt ki a víz, meg egy csapocska ahol folyt be, de akkor is.

Bent körbesétáltunk meg körbefotóztunk, aztán sorba álltunk hogy bejussunk a templomba. Mielőtt bementünk vettünk valami falevélbe csomagolt olajos cuccot, amit még nem sikerült pontosan megtudnom, hogy mi is pontosan, de majd kiderítem és kiegészítem a dolgot. Szóval a cuccossal a kezünkben nyomultunk másfél órát, majd bejutva egy csomó kis helyiségen végigmentünk, ahol imádkoztak és énekeltek, és egy hatalmas könyvből olvastak fel.

A falevélbe csomagolt cuccot odaadtuk valakiknek bent, akik a felét elvették, a másik felét meg visszaadták, és azt meg kellett enni, gondolom megszentelték.

Amúgy nagyon sokan fürödtek a templom előtti vízben, hogy megtisztuljanak testileg és lelkileg, de csak férfiak. A nők meztelenül kell fürödjenek, ezért számukra egy fa kabin van kialakítva, amiben nyugodtan megtisztulhatnak. Nagyon erős hite kell legyen az embernek, hogy abban a vízben nyugodtan megfürödjön - tudom, hogy ez sokaknak hitbéli kérdés, csak mondom.

A templomba este is visszamentünk, az egy másik sztori. Templomozás után pedig elmentünk a pakisztáni határhoz megnézni a határ lezárási ceremóniát, de az meg megint egy másik sztori, úgyhogy inkább jöjjenek a képek.


Ücsörgés a templom előtt



Színkavalkád


Mielott rakerdezne valaki, a fejemen a cucc egy polo, mert nem volt kendom, es kotelezo volt letakart fejjel maszkalni a templomban (ugyan ott adtak kendot, de azt mar elottem otezren a fejukre tettek es jobbnak lattam a poloval kombinalni)


A hölgy megkért hogy fotózzam le a babát - a holgy elvezte is, a baba kicsit unta a dolgot



Elképesztő mennyiségű szemét a sikátorban

Egy hires amritsari vendeglo konyhaja (1916 ota mukodik, de nem ilyen puccos hely, hanem egy egyszeru kis kajalda asztalokkal, padokkal). Igy keszul a csapati: a csavo a langok koze dobigalja a kis lapos kenyerfelet, par masodperc alatt megsul, egy bottal kikapja, es repul a vendeg tanyerjara



Ugyanannak a vendeglonek a konyhaja, nem tudtam rajonni, hogy mi a lotyi a kis talacskakban, probaltam megkerdezni a sracot, mondta is, de egyreszt nem ertettem, masreszt nem jegyeztem meg a nevet


Az ustben rotyogo cucc lencse-keverek, es 12 oran at fozik - nagyon kremes es finom, kicsit bizarr az ust meg az hogy 12 orat fozik, de legalabb a nem belevalo dolgok kihalnak belole ennyi fozes utan


Az elobbi konyhabol ezt a finomsag-talat ettuk, en talalomra rendeltem, es ez lett belole. Amugy Indiaban az a szokas, hogy mindenki beleeszik mindenkinek a tanyerjaba - kerdezes nelkul. Eloszor WTFnak tunt, de mostanra megszoktam, es probalok nem foglalkozni a dolog higieniai oldalaval.


Furdozo ferfiak a templom elott - testi es lelki megtisztulas


A paicon mindenhol gyonyoru ekszereket lehet talalni, mielott hazamegyek ra is szanom magam es veszek egy szett ehhez hasonlo szepseget



A ficko aki a hatan (fejen) cipeli az uzletet: megy es ahol jonak latja megall, es arulni kezdi a gole gappat



Kedves bacsi, aki megtanitotta hogy kell leuljek a templom elott, ha fotozkodni akarok vagy ha imadkozni akarok - mert nem mindegy am az sem, hogy hogy ulok es hogy tartom a labam



Gole gappa es mosolygo arusok minden mennyisegben



A piacon anyagok es kelmek ameddig a szem ellat, a teljesen egyszerutol a rendkivul giccsesig minden

4 comments:

amelie said...

Kedves Rékánk!

Add meg nekünk mindennapi bejegyzésünket. Nagyon hiányzik :)

Puszi!
m.

Rekuc said...

Jaj de cukik vagytok :-) :-) :-)
Akkor egy kis elozetes a mai termesbol: baleseti helyzetjelentes (lepcsokhoz es tetokhoz van koze), Wagah Border nagyon magas ugralo fiukkal (nem eppen Csok Ati style, de nah), es egy kis elmelkedes a vilag nagy dolgairol :-)
Jo munkat csajok! Fiatalok es oregek egyarant...

Anonymous said...

ugye nem gondoltad, hogy nem olvasom el a kommenteket ???? majd adok én neked öregeket :)
puszi öreganyád :)

Rekuc said...

Akinek nem inge... :-)