Wednesday 12 August 2009

Mozgó járműről tilos le- és felszállni

Legalábbis Budapesten.

Itt, Chandigarhban kötelező mozgó járműről le- és felszállni, egész egyszerűen azért, mert nem áll meg.

Ma reggel először mióta itt vagyok sikerült elérni a buszt! Rajtam kívül még két fickó várakozott a buszra, és tudtam hogy ők is errefelé jönnek, ezért gondoltam majd csinálom amit ők, és tuti elérem a buszt meg minden. Jött is a busz, lelassított, a két csávó menet közben felugrott, és összesen 3 másodpercem volt rájönni, hogy ez nem fog megállni, ha fel akarok szállni, futnom kell utána és ugrani. Nosza, két három futólépés, majd a megfelelő pillanatban nekirugaszkodtam, és már fent is voltam a buszon, amin annyira meglepődtem, hogy hirtelen nem is vettem észre, hogy mindenki engem bámul. Kezdek már ehhez hozzászokni, úgyhogy gyorsan vettem egy jegyet a jegyadó-csávótól, szépen leültem a két fickóval szemben, és vártam, hogy beteljenek a fehéremberrel, és másfelé bámuljanak. De még mindig engem néztek, és kezdtem kényelmetlenül érezni magam. A jegyszedő csávó is bámult, majd mondott valamit hindiül, amit nem értettem.

Az egész helyzet kezdett rendkívül kellemetlen lenni, a jegyszedő még mindig magyarázott, az emberek néztek, gyültek az izzadtságcseppek a homlokomon. Arra is gondoltam, hogy lehet csak annyit akar kérdezni, hogy hol szállok le, ezért aztán mondtam neki, hogy Kishingar, erre csóválta a fejét és elkezdett integetni előre. Odament egy székhez egy hölgy mellett, és mutogatott rá. Gondoltam azt akarja, üljek oda, hát átültem, pedig a fél busz üres volt. Miután leültem ahová mutogatott, mindenki abbhagyta a bámulást, és zötyögtünk tovább. Pár percig üresen bámultam ki a fejemből, amikor az előttem levő széken megláttam egy írást: For ladies. Körülnéztem, és az összes előttem ülő széken ugyanazt írta. Hátranéztem, és a busz hátuljában csak fickók ültek, előre néztem, és a busz első felében csak nők ültek.

Hát így tanultam meg, hogy a buszon szegregáció van, a nők előre ülnek, a férfiak meg hátra.

Az már csak kiegészítés, hogy amikor megérkeztem oda ahol le akartam szállni, akkor odaálltam az ajtóhoz, a jegyescsávó füttyentett egyet (volt egy kicsi sípja, azzal), és amikor a busz eléggé lelassult, leugrottam. Még két három ilyen alkalom, és a profik ügyességével fogok száguldó buszokról le-fel ugrálni!

2 comments:

rena said...

Hat ez a nem semmi, de nezzuk a jo oldalat, nok es ferfiak utazhatnak egyutt buszon. Nalunk Kuwaitban egyedul lanynak nem is lesz tanacsos se buszozni, se taxizni, minimum ketten-harman, hat kivancsi leszek... Tovabbi sok sikert a tomegkozlekedeshez!

Rekuc said...

Rena, mikor mész Kuwaitba? Vagy ott vagy már?