Friday 28 August 2009

Szigorúan lányoknak

A legnagyobb megdöbbenésemre Indiában nem ismerik a tampont. Tudom én hogy nem akkora téma, hogy a blogban kelljen tárgyaljam, és egyáltalán, nem egy szép téma, de rettenetesen meglepő. A tampongyártók kihagynak egy India méretű piacot? Nyilván vannak akik ismerik, látták külföldön, neten utánaolvasva kiderítettem, hogy azért itt-ott (értsd egy két városban, úgy mint Delhi, Mumbai) lehet kapni néhány helyen, de Chandigarhban azt sem tudják mi az.

Beszéltem egy itteni modern, jó családból származó velem egyidős lánnyal, és soha nem is hallott róla, nem is tudja elképzelni, hogy mi a pálya vele, de mindenesetre e lelkemre kötötte, hogy adjak neki belőle egyet hogy próbálja ki. Nyomozni kezdtem kicsit, utánanéztem a boltokban is, és sehol nyoma sincs.

Na és itt két dolog van. Az egyik a higiénia - ez egyértelmű. A másik a kultúra: aki nem szűzen megy férjhez, az nem is biztos hogy férjhez fog tudni menni (nyilván ez nagyvárosokban kevésbé van így, de falvakban nagyon), és nem akarnak kockáztatni a tamponozással.

Ennek utána kellett volna olvassak mielőtt bevetem magam négy hónapra a - nagyon furcsa - betétek világába.

6 comments:

anettka van de mért said...

Rékuc, nem volnék meglepve, ha vallási alapon lenne tiltva, illetve a muszlim többségű vidékeken biztosan így van, mert az egész arab világban betiltották, valami tisztasági izére hivatkozva.

Rekuc said...

Hát, erre én is gondoltam - de nagyon nehezen fér be a felvilágosult európai fejembe, hogy mi ez a süsüség. Mondjuk elnézve hogy milyen színű és szagú víz folyik itt egyik másik helyen, meg a kézmosások gyakoriságát, látom realitását a tisztasági izének is!

rena said...

Sziasztok! Reka, kar hogy nem ismerjuk egymast szemelyesen (en neha olvasom a blogodat), mert elore tudtam volna szolni - en 10 honapra megyek arab orszagba es elore fel kell magam vertezni. Szerintem egyertelmuen vallasi alapon van betiltva, de kellett egy higieniai maz. Nyilvan ferfiak tiltottak be, ezert cserebe nekik a ******be dugnek fel egyet-kettot, ha megtehetnem, de vigasztal a tudat, hogy a nok nagy resze nem ismeri, igy nincs mihez viszonyitaniuk a betet kellemetlensegeit. Azert ha belegondolok, olyan helyen tenyleg nem celszeru tampont hasznalni, ahol meg a kezmosas is ritka...

Ja, es javasolnek valamit: ovatosan a kinti lanyokkal, hogy mit adsz vagy mutatsz vagy mondasz nekik, mert ha kiderul, te leszel a "megronto" - ne haragudj, nem ijesztegni akarlak, de azert ovatosan, jobb a bajt elkerulni!

Tovabbi kellemes osztondijazast (irom ezt a fentiekk tudataban... :P) erezd jol magad!

Reni

Rekuc said...

Szia Reni! Koszi az informaciokat, megprobalom elkerulni hogy meglincseljenek, ezert aztan nem fogok tampont osztogatni felvilágosító szándékkal :-)

Rekuc said...

Köszönöm szépen!

rena said...

Meg aztan ugy neked is tobb jut! :)